Fakturering av ridavgiften
Fakturering av ridavgiften sker fyra gånger per år. Vårterninens första faktura skickas ut i december, året innan, och vårterminens andra faktura skickas ut under mars månad. Höstterminens fakturor skickas ut i juli respektive oktober. Med årets första faktura faktureras också medlemsavgiften.
Vi vill att terminens första faktura, delfaktura 1, alltid betalas till fullo då eventuella justeringar, ändringar eller avdrag görs, efter avstämning med ansvarig på ridskolan, på terminens andra faktura, delfaktura 2. Undantaget är om ridskoleplatsen sägs upp, då regleras fakturan omgående utifrån regler för uppsägning.
Nya elever faktureras löpande så även deltagande på ridskolans övriga aktiviteter samt vid utökande av ridning.
Fakturorna skickas med mejl till målsmans mejladress - se till att lämna aktuell mejladress till ridskolan! Till de utan mejladress skickas pappersfaktura via post med en faktureringsavgift på 50 kr/faktura.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse inklusive påminnelseavgift på 45 kr.
Har du frågor angående fakturan eller vill lämna aktuell mejladress kontaktar du vår kassör via mejl: kassor.bpk@gmail.com