Braås Ponny- och Ridklubb

Föreningen

Braås Ponny- och Ridklubb (BPK) är en ideell förening som driver ridskolan i Braås med hjälp av avlönad personal och övrig verksamhet med hjälp av frivilligt arbete. En ideell förening har inget vinstintresse - Vi finns till för att ge våra medlemmar möjlighet till en bra utbildning, både på ridskola och med egen häst. Alla intäkter går oavkortat till att driva vår verksamhet och används bland annat till att hålla anläggningen i gott skick samt investera i hindermaterial och annan utrustning.

På ridskolan rider barn, ungdomar och vuxna men klubben har även licenserade ryttare som tävlar i både dressyr och hoppning, vi är en klubb för alla som är aktiva inom hästsporten. Vi har även en mycket aktiv ungdomssektion som arrangerar olika aktiviteter för våra barn och ungdomar.

Publicerad: 2022-02-23

Senast uppdaterad: 2022-12-11